پرستو

با پرستو به مدینه فاضله خود سفر کنید

پرستو

با پرستو به مدینه فاضله خود سفر کنید

بیوگرافی استاد محمدحسین فدایی چیروکی

استاد محمدحسین فدایی چیروکی در 9 تیرماه 1304 هجری شمسی در روستای کوچکی از توابع شهرستان طبس (استان یزد) بنام چیروک بدنیا آمد.

پدرش علی اکبر  کشاورز بود و در ضمن به کار بنایی نیز می پرداخته است.تمامی سواد پدر محدود به چند ماهی رفتن به مکتب می شد ولی با تمام این احوال دارای طبع شعر بسیار قوی نیز بود که البته متاسفانه غیر از چند شعری بیش بجای نمانده است.(در وبلاگ خواهد آمد).

محمدحسین نیز شاید طبع شعر را از پدرش به ارث برده باشد . سوادش نیز مانند پدر در حد همان چند ماه مکتبخانه است.محمد حسین شعر گفتن را از جوانی شروع کرد ولی بدلیل جو بیسوادی حاکم بر روستا و عدم استقبال و ارتباط با دیگران بناچار شاعری را کنار گذاشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، محمدحسین در 22 بهمن سال 1361 به جلسه شعرخوانی دعوت و با سرودن شعری با مطلع :

دمید باز به الطاف خالق اکبر    شعاع صبح سعادت ز مطلع خاور

 

مورد استقبال قرار گرفت.چنانکه امام جمعه محترم وقت طبس فرمود در این شعر همه چیز بود.

در سال 1362 در مراسمی باحضور شعرای نامی خراسان با خواندن قطعه شعری جایزه اول را کسب نمود.

از استاد فدایی تاکنون دیوان های شعر لبخند کویر ، گنج سعادت ، منظومه حدیث کساء و صحیفه سجادیه وکشکول فدایی  منتشر گشته که در قالب های فکاهی و طنز می باشد.آثار استاد در مدح و توصیف مکانها، اشخاص،حکایت ها و.... در نوع خود بی بدیل است که در این وبلاگ تلاش می شود تا حد امکان اشعار منتخب ایشان درج شود.امید است راهی باشد جهت شناساندن بیشتر این استاد گرانقدر به این مرز و بوم علی الخصوص نسل جوان بومی.    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد